Z ostatniej chwili

Dobry pracownik - czyli jaki?

jak pracować wydajnieDobry pracownik to ten, który powierzone mu zadania wykonuje w sposób szybki, sprawny i dokładny. Zawsze można ufać, że zmieści się w terminie, a jego praca będzie bez zarzutu. Niestety, okazuje się, że większość z nas mogłaby pracować bardziej efektywnie. Wówczas mogłoby zostać wyeliminowane zostawanie po godzinach, które jest zmorą współczesnego świata i które to zjawisko w Polsce ma się wyjątkowo dobrze - obliczono, że Polacy zostają w pracy średnio o 2 godziny dłużej, niż inne narody europejskie. Oczywiście, na świecie na pewno z łatwością można znaleźć kraje, gdzie ludzie muszą pracować jeszcze dłużej. W naszym kraju zaobserwowano jednak dziwną rzecz - zostawanie po godzinach nie wiąże się ze wzrostem wydajności. Dlaczego? Okazuje się, że inne narody potrafią zrobić w 8 godzin tyle samo, co Polak w 10, czy też 11 godzin. Wiele zależy od odpowiedniej płacy oraz pracodawcy. Podobno w tych sferach nadchodzą jednak zmiany na lepsze. Podobne muszą zajść w samych pracownikach. Nie wykorzystujemy właściwie dostępnego nam czasu pracy, przez co często musimy kończyć pewne zadania w domu, bądź też zostawać w pracy dużo dłużej, niż powinniśmy.

Konwersacje ze współpracownikami, albo zbyt częste robienie przerw na papierosa, skutecznie pochłaniają nasz czas. Wydaje się, że to tylko moment, ale później - gdy zsumujemy liczbę poświęconych na to minut - okazuje się, że straciliśmy sporo cennego czasu, który musimy pokrywać swoim czasem wolnym, by nadrobić zaległości. Jak więc postępować?

1. Ograniczyć czas spędzany na wymienionych wyżej przerwach. Oczywiście, są one potrzebne, aby na chwilę odsapnąć i zebrać energię, ale im dłużej będziemy zwlekać z wykonaniem jakichś zadań, tym dłużej przyjdzie nam potem zostać w pracy.

2. Podstawą jest dobra organizacja pracy. Należy rozplanować każdy dzień i wywiązywać się z kolejnych punktów na liście. Pozwoli to również uszeregować zadania według stopnia ich ważności - niektóre sprawy są w stanie poczekać trochę dłużej, inne nie. Należy zacząć od tego, co konieczne.

3. Jeśli któryś ze współpracowników pragnie nas w czymś wyręczyć, czasem warto się na to zgodzić. W ten sposób będziemy mieli czas na wykonanie innych, ważnych spraw - oczywiście, związanych z pracą. Obdzielajmy innych mniejszymi obowiązkami, dzięki czemu będziemy mogli się skupić na istotnych, większych projektach. Bądźmy jednak zawsze w pogotowiu, aby udzielać rad i wskazówek - to, że powierzyliśmy komuś jakieś zadanie, nie oznacza, że nie jesteśmy odpowiedzialni za jego poprawne wykonanie.

jak skupić się na pracy4. Zadbajmy o porządek na naszym biurku i w komputerze. Czasem konieczne staje się szybkie znalezienie jakiegoś dokumentu - porządek znacznie to ułatwi i wpłynie na skrócenie czasu pracy. Nie będziemy bowiem tracili czasu na żmudne poszukiwania.

O nas

logo-footer

Grupa terapeutów zajmująca się nałogami. Portal poświęciliśmy niebezpiecznemu zjawisku pracoholizmu, które w XXI wieku zbiera coraz to większe żniwo. Kiedyś to nam ktoś pomógł, teraz z naszej wiedzy korzystają inni.

Często czytane

Kontakt
Charakterystyka pracoholików
Dlaczego wypoczynek w pracy jest tak ważny?

Świeże newsy branżowe

Objawy pracoholizmu
Uzależnienie od pracy – przyczyny powstania
W jaki sposób orzeka się pracoholizm?
Wszelkie prawa zastrzeżone dla partnerstwodlapracy.pl