Z ostatniej chwili

Zmniejsz stres i ból: Przygotuj się do ważnych wydarzeń życiowych jak olimpijczyk

Zawarcie związku małżeńskiego, przeprowadzka między miastami czy ubieganie się o nową pracę to wydarzenia, które w głęboki sposób wpłyną na Twoje życie. Zamknięcie starego rozdziału w życiu lub rozpoczęcie nowego może być ekscytujące, ale może też wymagać wiele pracy, aby pomyślnie przejść przez ten rozdział. Nie jest więc zaskoczeniem, że tak wielkie wydarzenia wywołują wiele emocji i oczekiwań, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Niewiedza, jak radzić sobie z takimi wydarzeniami może przysporzyć nam wiele stresu. Zwłaszcza, gdy cierpimy na bóle psychosomatyczne, takie jak bóle głowy, pleców czy problemy trawienne, stres ten może katalizować również dyskomfort fizyczny.

Jeśli więc chcemy ograniczyć stres i bóle psychosomatyczne, najlepiej jest się dobrze przygotować. A jak możemy przygotować się lepiej niż biorąc przykład z ludzi, którzy przygotowują się do jednego z najtrudniejszych wydarzeń, jakie istnieją: Olimpiady. W tym poście przyjrzymy się przygotowaniu z perspektywy trzech różnych dziedzin psychologii: psychologii organizacji, psychologii sportu i psychologii klinicznej. Przyjrzymy się wskazówkom i trikom, które możesz zastosować, aby lepiej się przygotować i zredukować stres w okresie przygotowań do ważnego wydarzenia. Jak zawsze, ten post jest oparty na ponad 30 pracach dotyczących regulacji emocji, podstawowej samooceny, wydajności pracy i przygotowania do wydarzeń sportowych, pochodzących z dziedzin psychologii klinicznej, organizacyjnej i sportowej. źródło - static01.nyt.com Droga do Olimpiady Świetnym sposobem na przejęcie kontroli jest przygotowanie się do przyszłego wydarzenia tak, jakbyś przygotowywał się do startu w Olimpiadzie.

Konkretnie sprowadzimy to do trzech odrębnych taktyk: Opracuj optymalny harmonogram treningów Przygotuj się mentalnie Stwórz plan i trzymaj się go Opracuj optymalny harmonogram treningów poprzez zwiększenie swojego umiejscowienia kontroli i poczucia własnej skuteczności W pierwszym kroku na naszej drodze do olimpiady zamierzamy wyobrazić sobie siebie jako sportowca, którego zadaniem jest odnoszenie sukcesów. Pierwsze pytanie brzmi: co pomaga ci odnosić sukcesy w pracy? Psychologia przemysłowa i organizacyjna (IO) mówi nam, że jednym z najsilniejszych i najbardziej spójnych predyktorów pozytywnych wyników pracy, takich jak wydajność i satysfakcja z pracy, jest koncepcja podstawowej samooceny. W skrócie, podstawowa samoocena reprezentuje nasze podświadome, fundamentalne oceny dotyczące nas samych, naszych zdolności i naszego poziomu kontroli. Składa się ona z czterech głównych komponentów: Locus of control, Neurotyczność, Poczucie własnej skuteczności i Poczucie własnej wartości. Nie jest zaskoczeniem, że odnoszenie sukcesów w pracy jest silnie związane z postrzeganiem samego siebie. Dlatego dobrym sposobem na zmniejszenie stresu jest skupienie się na tych elementach, a w szczególności na poczuciu kontroli i własnej skuteczności. Locus of control dosłownie oznacza umiejscowienie kontroli i reprezentuje poczucie, czy masz kontrolę nad swoją sytuacją, czy też nie. Jeśli czytałeś nasz poprzedni blog na temat teorii samostanowienia, może to brzmieć znajomo. Podsumowując, poczucie kontroli jest jednym z głównych czynników napędzających naszą wewnętrzną motywację (self driven). Daje nam siłę woli, by stawić czoła sytuacji, ponieważ wiemy, że w taki czy inny sposób możemy pozytywnie wpłynąć na jej wynik. Z drugiej strony, poczucie własnej skuteczności to poczucie, czy czujemy się pewni, że możemy z powodzeniem wykonać dane zadanie. Jak więc możemy zarówno zwiększyć poczucie, że panujemy nad sytuacją, jak i zwiększyć nasze poczucie, że możemy z powodzeniem wykonać to, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu? Optymalny plan treningowy - krok po (malutkim) kroku. Świadomość, że będzie miało miejsce ważne wydarzenie życiowe może być zniechęcająca, ale nie zapominaj, że jest to również Twoja najsilniejsza zaleta. Nie ma niepewności, wiesz, że to się stanie.

Dlatego, aby odnieść sukces, musisz przejąć kontrolę. A najlepszym sposobem na przejęcie kontroli jest podzielenie dużego wydarzenia życiowego na mniejsze, możliwe do opanowania części. źródło - getdigital.eu W przypadku dużych projektów. Rozdrobnienie trudnego zadania nie tylko zmniejszy złożoność całego zadania, ale także da Ci możliwość osiągnięcia wielu małych sukcesów. Każdy sukces sprawi, że poczujesz się bardziej pewny siebie i będziesz miał większą kontrolę nad sytuacją, co z kolei zwiększy Twoje poczucie własnej skuteczności i szacunek do samego siebie. Pozwolić sobie mówić ciebie iść ruszać się nowy miasto w trzy miesiącach, i ty czujesz jak ty jesteś zamiatający wzdłuż. Tam jest wciąż tak dużo robić, i ty czujesz przytłoczonego, ponieważ ty czujesz tam jest żadny sposób że ty możesz robić mię na twój swój swój. Po pierwsze, wziąć głęboki oddech, i podnieść pióro i papier, lub otworzyć nowy arkusz Excel. Zacznij od mapowania wszystkiego, co musi być zrobione. Zwłaszcza w czasach stresu łatwo jest stracić orientację w szerszym kontekście. Odzyskaj kontrolę, zapisując wszystko, co jest do zrobienia. Na początku może się to wydawać przytłaczające, ale da Ci to przegląd tego, co jest ważne teraz, a co będzie ważne później, dzięki czemu będziesz mógł skierować swoją uwagę na to, co jest potrzebne. Podziel duże zadania na łatwe do opanowania kawałki. Rozbijaj trudne zadania na części, aż poczujesz, że masz coś, z czym możesz się pewnie uporać. Powiedzmy na przykład, że musisz spakować cały swój dom, aby się przeprowadzić. Możesz mieć wrażenie, że nie masz pojęcia, jak skutecznie sobie z tym poradzić. Zacznij od pakowania małego pokoju, może nawet szafy, i zbudować trochę doświadczenia na to, co jest najlepszym sposobem, aby zamówić i zapakować swoje rzeczy. Następnie przejdź do większych pomieszczeń, aż poczujesz, że możesz z powodzeniem zająć się całym domem. Skup się na tym, co możesz zrobić. Kiedy zadanie jest zbyt przytłaczające, może być trudno "po prostu zacząć". Dobrą wskazówką jest szukanie rzeczy, która jest najłatwiejsza do wykonania. Znowu rysunek od budować zaufanie, mieć wczesnego zwycięstwo może pomagać ciebie dawać momentum pomagać kończyć następnych łatwego zadanie dokonywać. Jeśli masz wrażenie, że wszystko jest zbyt trudne, możesz albo spróbować rozłożyć zadanie na jeszcze mniejsze części, albo poprosić o pomoc.

Nie bój się prosić o pomoc. Jest to powracający temat, ale warto go powtórzyć. Prośba o pomoc nie tylko pozwoli Ci podzielić się częścią swojego ciężaru i poczuć wsparcie społeczne, ale także pozwoli Ci uwolnić przestrzeń mentalną, aby skupić się na tym, co najważniejsze. Kiedy poczujesz, że ogarniasz sytuację, możesz stać się bardziej niezależny. źródło - rappler.com Dla dużych, opartych na umiejętnościach wydarzeń. W przypadku większych wydarzeń opartych na umiejętnościach pomocne może być konkretne ukierunkowanie pożądanych umiejętności, które będą potrzebne podczas wydarzenia. Na przykład powiedzmy, że będziesz musiał wygłosić ważną mowę na ślubie swojego najlepszego przyjaciela. Czujesz, że jest to ważny moment i nie chcesz spieprzyć, ale czujesz się zestresowany, ponieważ nie czujesz się pewnie w swoich umiejętnościach prezentacji. Chociaż nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich możliwych wymagań przyszłego wydarzenia, możemy zmniejszyć stres, przygotowując to, co wiemy. Wiemy na przykład, że będziemy musieli wystąpić publicznie, trzeba będzie przygotować przemówienie i je wygłosić. Naszym celem będzie znalezienie taktyki, aby poprawić każdy aspekt. Podejście może być iść online i szukać wskazówek i porad, i aktywnie ustawić cele, które pomogą Ci stać się lepszym w pożądanej umiejętności. Czy to wystąpienia publiczne, pisanie przemówień, czy opowiadanie dowcipów. Proszę spojrzeć na nasz poprzedni post na temat rozpoczęcia rozwoju osobistego, jeśli chcesz kilka porad na temat poprawy swoich umiejętności Ponadto, sportowcy rzadko przygotowują się na własną rękę. Dobrą wskazówką będzie szukanie pomocy w swoim najbliższym otoczeniu. Zapytaj swoich przyjaciół i rodzinę o inspirację, lub miłe historie, które można wykorzystać do napisania przemówienia. Poproś ich o korektę końcowego produktu. Daj próbne przemówienie przed nimi, aby przyzwyczaić się do przemawiania przed grupą. źródło - static.boredpanda.com Przygotuj się psychicznie, regulując swoje emocje Aby odnieść sukces, olimpijczyk musi również przygotować się psychicznie. Nawet najszybszy biegacz będzie miał problemy, jeśli stres spowoduje u niego psychosomatyczny ból żołądka, a najzdolniejsza zawodniczka zamarznie, jeśli będzie się zbytnio denerwować.

Przygotowanie to nie tylko wykonanie zadania czy przygotowanie umiejętności, ale także panowanie nad nerwami i emocjami. W trakcie wydarzenia i przed nim. Nasza pamięć epizodyczna umożliwia nam przypominanie sobie przeszłych wydarzeń, wraz ze wszystkimi emocjami i uczuciami, które są z nimi związane, a także wyobrażanie sobie możliwych przyszłych wydarzeń w oparciu o przeszłe doświadczenia i wiedzę. Stres związany z przyszłymi wydarzeniami. Myślenie o ważnym wydarzeniu (rzeczywistym lub wyobrażonym) może sprawić, że doświadczymy emocji związanych z tym wydarzeniem. Może to być stresujące - szczególnie jeśli wyobrażamy sobie, że wydarzenie to jest negatywne lub przytłaczające. Ale może też być pomocne, jeśli użyjemy go do przygotowania naszego ciała do reakcji na to wydarzenie. Wcześniej omawialiśmy jak wykorzystać tę umiejętność na naszą korzyść, jeśli chodzi o pozytywne emocje. W tym poście zajmiemy się tym, jak możemy wykorzystać ją do zmniejszenia stresu związanego z przyszłymi wydarzeniami. Konkretnie, jeśli chcemy zmienić nasze emocje wobec jakiegoś wydarzenia - obecnego lub przyszłego - możemy zastosować kilka taktyk, w tym Modyfikacja sytuacji - modyfikowanie tych sytuacji, gdy już się w nich znajdziemy Wdrażanie uwagi - kierowanie naszej uwagi na określone cechy sytuacji Zmiana poznawcza - zmiana znaczenia, jakie przypisujemy tym cechom Modyfikacja sytuacji. Jak więc możemy zmniejszyć stres spowodowany wyobrażonymi wydarzeniami? Po pierwsze, możemy zmodyfikować sytuację. Załóżmy na przykład, że za kilka tygodni masz ważną rozmowę o pracę. Myślenie o niej wywołuje u Ciebie niepokój, ponieważ myślisz o tym, że już nie raz słyszałeś, że ludzie oblali rozmowy kwalifikacyjne. Myślisz, że może nie być wystarczająco dobry, i że nie uda się oznacza, że trzeba będzie powtórzyć proces znalezienia pracy wszystko od nowa. Ale co by było, gdybyś nie poniósł porażki? Co by to oznaczało, gdyby Ci się udało? Miałbyś pracę, którą naprawdę lubisz, i nie musiałbyś już szukać nowej pracy. Zamiast angażować się w negatywne mentalne podróże w czasie, skup się na pozytywnych rezultatach, które są związane z pomyślnym zakończeniem przyszłego wydarzenia. Rozmieszczenie uwagi. Jeśli to może wydawać się zbyt obce, możesz również spróbować przekierować swoją uwagę w danej sytuacji na coś bardziej korzystnego. Załóżmy na przykład, że część rozmowy kwalifikacyjnej polega na opowiedzeniu o swoich umiejętnościach i doświadczeniach, a część na przedstawieniu przygotowanej prezentacji. Załóżmy, że obawiasz się rozmowy o umiejętnościach i doświadczeniach, ale wiesz, że jesteś dobry w prezentacji. Zamiast skupiać się na fumble część wywiadu, skupić się na tym, jak można zdmuchnąć ich skarpetki off z prezentacji. Zmiana poznawcza. Wreszcie, być może najbardziej skutecznym sposobem na zmniejszenie stresu, jest zaangażowanie się w zmiany poznawcze. Zamiast myśleć o rozmowie kwalifikacyjnej jako wszystko albo nic, można skupić się na korzyściach płynących z doświadczenia, niezależnie od wyniku. Na przykład, rozważyć doświadczenie zyskasz od wywiadu, jeśli to da ci pomysł, co firma, która szuka, lub czy można użyć tego wywiadu jako kamień milowy do próby uzyskania pozycji w lepszej firmie. Podczas gdy negatywne emocje mogą być bardziej widoczne w budowaniu do tych wydarzeń, nie oznacza to, że nie można doświadczyć żadnych pozytywnych emocji. Dlatego też bardzo pomocne może być przyjrzenie się taktyce promowania tych pozytywnych emocji, aby pomóc buforować przed negatywnymi emocjami.

Aby jeszcze lepiej nauczyć się tych umiejętności, PsychologyCompass udostępniło ostatnio aplikację, która daje dostęp do trenera poznania w Twojej kieszeni. W aplikacji znajdziesz wszystkie nasze lekcje i szybkie rozwiązania na różne tematy, takie jak zwiększenie inteligencji emocjonalnej. Stres podczas wydarzenia. Teraz, gdy omówiliśmy wskazówki dotyczące regulacji emocji przed wydarzeniem, przyjrzymy się, jak radzić sobie z emocjami podczas wydarzenia. Podejście pozostaje takie samo, ale może być o wiele trudniej skutecznie regulować swoje emocje, gdy stawka jest wysoka, w porównaniu z sytuacją, gdy jest ona wyobrażona. I choć regulowanie emocji jest umiejętnością, którą można doskonalić z czasem, korzystne jest stworzenie planu gry, aby przygotować się na ewentualne złe wyniki. Patrząc z powrotem na nasz przykład mowy ślubnej, może to być dobry pomysł, aby pomyśleć o tym, jak zareagujesz, jeśli miałbyś zapomnieć swoje linie, lub jeśli pijany wujek wyśmiewał swoją mowę. Myślenie o tych rzeczach wcześniej da Ci większą kontrolę nad przyszłym wydarzeniem. źródło - pointvierge.org Stwórz plan i trzymaj się go - ze wsparciem społecznym i nagrodami Na koniec, a może przede wszystkim, sportowiec odnoszący sukcesy jest sumienny. Nie odstępuje od swoich planów i przygotowań. Kiedy już opracujesz plan, ważne jest, aby stał się on nawykiem. Jeśli cel jest dla Ciebie ważny, nie pozwól się rozproszyć. Dotyczy to zarówno okresu poprzedzającego wydarzenie, jak i w jego trakcie. Jeśli czujesz, że przydałaby Ci się pomoc w trzymaniu się planu, dobrym pomysłem może być zaangażowanie przyjaciela lub członka rodziny w realizację Twojego celu. Może on pomóc Ci zmotywować się lub przypomnieć o ćwiczeniach/przygotowaniach w momentach, kiedy nie czujesz się do tego zmotywowany. Nie tylko pomoże to zredukować stres poprzez posiadanie kogoś, kto popycha cię w potrzebie, ale także pomoże ci wiedzieć, że nie jesteś sam w swojej sprawie. Dobrym pomysłem jest również wprowadzenie regularnych, drobnych nagród za spełnianie swoich podcelów. Może to być pyszna kawa lub wieczór na mieście, aby uczcić pozostanie na dobrej drodze. Pomoże to zbudować poczucie kontroli i skuteczności oraz przypomni ci o postępach, jakie robisz.

Zmniejsz stres, przygotowując się do ważnych wydarzeń życiowych jak sportowiec Ważne wydarzenia życiowe mogą być stresujące i stanowić silny katalizator wielu dolegliwości psychosomatycznych. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że dobrze się przygotować, dzięki czemu można zmniejszyć stres i zapobiec lub przynajmniej złagodzić ból, który może wystąpić. Aby to zrobić, będziemy przygotowywać się jak zawodowcy poprzez: Stworzenie optymalnego harmonogramu treningów: Zidentyfikuj i wytrenuj umiejętności, które są ważne dla pomyślnego przejścia przez wydarzenie życiowe. Zidentyfikuj złożone zadania i podziel je na łatwe do wykonania zadania Zbuduj swoją pewność siebie dzięki małym osiągnięciom Poproś o pomoc tam, gdzie jest to potrzebne Przygotuj się psychicznie Zaangażuj się w modyfikację sytuacji, koncentrację uwagi i zmiany poznawcze, aby zredukować negatywne emocje, które pojawiają się w okresie poprzedzającym wydarzenie i promować pozytywne emocje. Trenuj umiejętności świadomości emocjonalnej, aby radzić sobie z negatywnymi emocjami podczas wydarzenia Opracuj plan gry dla potencjalnych negatywnych sytuacji, które mogą wystąpić podczas wydarzenia, abyś nie czuł się zaskoczony, gdy takie sytuacje mogą się pojawić Stwórz plan i trzymaj się go Bądź sumienny i trzymaj się harmonogramu treningów Zaangażuj cenną osobę w swój cel końcowy i włącz małe nagrody, które utrzymają twoją motywację.

O nas

logo-footer

Grupa terapeutów zajmująca się nałogami. Portal poświęciliśmy niebezpiecznemu zjawisku pracoholizmu, które w XXI wieku zbiera coraz to większe żniwo. Kiedyś to nam ktoś pomógł, teraz z naszej wiedzy korzystają inni.

Często czytane

Kontakt
Charakterystyka pracoholików
Dlaczego wypoczynek w pracy jest tak ważny?

Świeże newsy branżowe

Zmniejsz stres i ból: Przygotuj się do ważnych wydarzeń życiowych jak...
Przewodnik krok po kroku jak stworzyć skuteczny program dobrego samopoczucia w...
Bath Salts, DEA Ban i uzależnienie
Wszelkie prawa zastrzeżone dla partnerstwodlapracy.pl